Skip to content

Marketingplan opstellen

Een marketingplan opstellen

Een marketingplan opstellen is één van de belangrijkste middelen om nieuwe klanten te werven. Met een goede marketingstrategie raak je namelijk precies de juiste snaar bij jouw doelgroep. Bovendien geeft een marketingplan jou praktische handvatten bij de positionering van je producten of diensten. Daarom help ik jou als ondernemer graag met het vormgeven van een effectieve marketingstrategie.

Een marketingplan opstellen als basis voor succes

Veel van de 1,6 miljoen ZZP’ers in Nederland vinden het lastig om nieuwe opdrachtgevers en nieuw werk te vinden. Herken jij dit probleem ook? Dan is het beslist de moeite waard om eens naar je marketingstrategie te kijken. Daarbij help ik je graag. Samen analyseren we de producten of diensten die je aanbiedt, hoe je deze in de markt zet en focussen we ook op je doelgroep. Wie is je doelgroep en wat kun jij voor hen betekenen? Allemaal vragen die de basis vormen van jouw marketingplan.
Opstellen_als_basis
Positionering

Van effectieve positionering naar optimaal rendement

Bij het vormgeven van jouw marketingstrategie mag je rekenen op de expertise van mij als marketingcoach. Op basis van de analyse van jouw producten, diensten en doelgroep werken we samen aan een effectieve marketingstrategie. Als we jouw marketingplan opstellen, letten we allereerst op een goede positionering, maar focussen we ook op je rendement. Samen kijken we stap voor stap wat je kunt doen om optimaal rendement uit jouw producten en diensten te halen.

Jouw marketingplan opstellen én uitvoeren

Bij het vormgeven van jouw marketingstrategie zetten we ook een bijbehorend marketingcommunicatieplan op. Hierin beschrijven we nauwkeurig stap voor stap wat je kunt doen om nieuwe klanten te bereiken en aan te spreken. Daarbij kan ik je niet alleen helpen met het opstellen, maar desgewenst ook met de uitvoering van je marketingplan. Heb je hier nog vragen over of ben je benieuwd wat ik hierin concreet voor je kan betekenen? Bel of mail me gerust voor een kennismakingsgesprek; ik neem graag de tijd om je hier jou en je onderneming te leren kennen.